fredag 8 maj 2009

Kakor som jag bakat till Monicas 40-årskalas

Kakor som jag bakat till min bästa vän Monica. Jag älskar att baka och det är ju en form av hantverk tycker jag. Här kommer receptet om någon vill prova att baka dessa kakor.

Monicas kakor med choklad
Det här behövs:
175 gram smör eller margarin
1 dl socker
3 dl vetemjöl
2 msk mjölk
Garnering:
100 gram ljus blockchoklad
Gör så här:
Häll ner alla ingredienser i en matberedare. Blanda ihop allt till en deg. Forma sedan runda bollar som du sedan plattar ut med en gaffel. Lägg kakorna på en smord plåt eller bakplåtspapper. Grädda kakorna i mitten av ugnen i 175 grader i 12 minuter. Dela blockchokladen i bitar och smält den i en skål över vattenbad. Låt kakorna svalna. Doppa sedan ena halvan av kakan i den smälta blockchokladen. Låt kakorna stelna i kylen. Förvara kakorna i frysen. Blir ca 48 kakor.

Inga kommentarer: