lördag 7 februari 2009

Medeltidsväska som jag broderat på


Detta broderi har jag broderat med så kallat fritt broderi. Hittade detta konstverk från medeltiden på internet. Skrev ut bilden som jag sedan förstorade och färglade med färg. Jag ritade över bilden på linnetyg. Sen broderade jag detta broderi med olika typer av stygn. Jag har fyllt bakgrunden med guldtråd. Det var jätteroligt att brodera detta broderi. Sen sydde jag en typisk modell av medeltidsväska som det såg ut på medeltiden. Denna väska gjorde jag när jag gick på Hampnäs Folkhögskola 2006. Jag blev väldigt nöjd med detta broderi.

1 kommentar:

Camilla sa...

Hej! Vilken fin väska du har gjort! Det låter som värsta projektet, du är så duktig som gör så många fina saker hela tiden! :-)
Vilka olika sorts stygn har du använt när du broderade den? // Camilla P